NEWSJACKING – Jeste li primjetili praksu preotimanja vijesti? (Alma Mušić)

0
466
NEWSJACKING – Jeste li primjetili praksu preotimanja vijesti? (Alma Mušić)
NEWSJACKING – Jeste li primjetili praksu preotimanja vijesti? (Alma Mušić)

Newsjacking je relativno nova fora u marketingu i PR-u i svodi se na dodavanja vlastitih misli ili poruka, referišući se na aktualne i goruće novosti, a u cilju vidljivosti brenda ili ličnog brendinga.

Da biste kvalitetno proveli newsjacking morate voditi računa o sljedećem:

1. BRZINA – što prije izbaciti vlastitu poruku dok je vijest na koju se referišete zaista vijest

2. KOJU VIJEST PREOTETI – poplava objava povodom tragične smrti Kobe Bryant-a graniči sa dobrim ukusom i nikako se ne može definisati kao kvalitetan newsjacking. U vrijeme pisanja ovog članka na Facebook-u je registrovano čak oko 100 fun page-eva sa naslovom koji u sebi sadrži „RIP Kobe Bryant“ i neki su čak komercijalog karaktera!

3. DOZA HUMORA – ili kreativnosti u izrazu i dizajnu su od ogromne važnosti za dobar newsjacking, primjer oglasa „Brad is single“ norveškog avioprevoznika, koji je objavljen samo jedan dan nakon objave vijesti da su se Brad Pitt i Angelina Joli razišli.

Odličan primjer je i Mlinar kampanja za predsjednika pita. Vrlo kreativna i sveobuhvatna kampanja u trenutku provođenja predsjedničkih izbora u Hrvatskoj je zasigurno unaprijedila i osvježila Mlinar brand image! 

Od društvenih pojava svakako treba pomenuti i trenutno aktuelni “Megxit”, koji baca potpuno drugo svjetlo na newsjacking – a to je pravno pitanje, autorska prava i sl. Agencija za prodaju nekretnina koja je iskoristila likove i trenutnu pompu oko preseljenja Megxit para u Kanadu, je oštro opomenuta od strane pravnog tima kraljevske porodice i morali su promtno povući kampanju.

4. OTIMANJE TRENDA – Ne mora se nužno preoteti samo aktualna vijest, brojni su primjeri „naslanjanja“ na dugoročni trend, odličan primjer je Game of thrones, „hype“ koji su koristili duže vrijeme brojni brendovi od prehrane, preko tehnologije, do čak kozmetičke industrije.

Zaključak:

Neswjacking je svojevrsna komunikacijska gerila, treba je koristiti, ne prečesto, ne na svaku loptu, kreativno i sa dozom humora. Cilj newsjacking-a je čisti brand awareness i brand image, po pravilu nije potreban veliki budžet da bi newsjacking bio uspješan, samo pravo rješenje u pravo vrijeme!

Pokušajte i vi!