Svi se mi ponekad pitamo kako možemo poboljšati svoje radne navike, kako se istaći te kako se izborili za bolje mjesto. Ponekad je teško pronaći razliku između pozitivne nametljivosti i agresivnosti. Predstavljamo vam nekoliko načina koje možete kombinirati kako bi vaši poslodavci i kolege primijetili vas i vaš rad.
GOVOR TIJELA – Svi mi imamo neke male navike i tikove koji funkcioniraju na nesvjesnoj razini. Ipak, postoje neke stvari koje se mogu kontrolirati. Uvijek gledajte svog sugovornika u oči i sjedite ili stojte uspravno jer to odaje samopouzdanje. Nipošto nemojte izbjegavati kontakt očima i dopustiti si “mlohavo” držanje. Možete biti sposobniji od mnogih, ali govor tijela puno znači. Samopouzdanje je ključ.
VJEŽBA I PRETVARANJE – Nije strašno kako zvuči. Ako niste nametljiva osoba po prirodi, pokušajte s nekim iscenirati moguću situaciju sa kolegama ili šefom. Pokušajte biti što čvršći i samopouzdaniji i kada za to dođe pravi trenutak, samo to primijenite na realnu situaciju. Pokažite zanimanje za ono što radite i zasučite rukave.
POZITIVNOST – Uvijek razmišljajte pozitivno. Ako trebate nešto ili želite prezentirati neku novu ideju, razmišljajte samo o pozitivnom ishodu situacije, jer ako krenete sa negativnim stavom, to će se na vama i osjetiti, htjeli vi to ili ne. Dobar glas…daleko se čuje. Ne mislimo na vikanje ili deranje. Ukoliko imate što za reći, ne dopustite da vas okolina utiša. Nametnite se i sudjelujte u aktivnostima kako bi pokazali svoju angažiranost. Ne morate biti glasna osoba po prirodi, ali se potrudite da se i vaš glas čuje. Ako znate da je vaša ideja korisna ili bolja od nečije, ne dopustite da je vaši kolege/šefovi propuste čuti.
STOP ISPRIČAVANJU – Nikada se nemojte previše ispričavati ili pravdati neke svoje postupke. Ako se previše ispričavate, u principu ispada da želite preuzeti svu krivnju na sebe, a pokazujete i manjak samopouzdanja. Pokušajte stvari riješiti i na drugačiji način, pokušajte se izvući se elegantno. Nijedna pogreška zasigurno nije toliko velika da je nepopravljiva. Vaš posao zahtjeva stručnost koju vi zasigurno posjedujete – dajte to do znanja i drugima i ne bojte se pogriješiti.
PROMATRAJTE DRUGE – Imate li nekoga na poslu tko je iznimno dobar i uspješan u onome što radi i na koga se možete i želite ugledate? Promatrajte tu osobu/osobe, pogledajte njegov pristup poslu i interakcije s drugim ljudima. Zasigurno ćete naučiti nešto novo i prilagoditi to svojoj osobnosti.
GRANICE – Imate li problema s odbijanjem ljudi i time sa količinom posla koju ne možete fizički kvalitetno obaviti? Naučite se reći NE! Lijepo je pomagati drugima, ali nikako si nemojte dopustiti da obavljate njihov posao, a da oni za to poberu sve zasluge. Vaš posao je prioritet a sve ostalo dolazi kasnije. U redu je ponekad reći ne.
BUDITE IZRAVNI – Ukoliko imate kolegu koji radi sve osim svog posla (dosađuje drugima), nemojte samo ljutito uzdisati ili kolutati očima već mu/joj direktno priđite i recite u čemu je problem. Radno mjesto je radno mjesto i ne ostavlja previše prostora za djetinje igre.
POSTAVLJANJE CILJEVA – Želite uspjeti na poslu, ali niste sigurni kako? Sjednite jedanput i razmislite sami sa sobom što zapravo očekujete od svoje budućnosti i koje bi ste svoje ciljeve željeli ostvariti što se tiče karijere. Kada si jasno postavite ciljeve, lakše ćete razviti strategiju koja će vas dovesti do željenih rezultata.
OSTANITE VJERNI SEBI – Možda ćete na putu do uspjeha morati naučiti biti glasniji ako to niste, samopouzdaniji, itd. Te se stvari mogu naučiti i većina ovih savjeta se bazira na tome, dok ovaj zadnji savjet glasi: unatoč svemu – pokušajte ostati vjerni sebi. Želite se pozitivno nametnuti, ali nikako ne želite postati druga osoba. Prilagodite novo-naučene stvari vašoj osobnosti jer, naposljetku, to je i ono što vas čini posebnima.
Samo se lagano primite prakticiranju ovih savjeta i zamijetit ćete pozitivne promjene u odnosu prema radu, ali i u odnosu kolega i šefa prema vama. I nikada ne odustajte od svojih ciljeva!
Izvor: Portal za žene